Opona 29.5r25 – w jakich pojazdach ma zastosowanie?

opony wielkogabarytowe

Opona 29.5r25 jest specjalistycznym typem ogumienia wykorzystywanym w ciężkich maszynach. Wysoka odporność czyni ją idealnym wyborem do pracy w trudnych warunkach. Jaka jest charakterystyka opon 29.5r25?

Czym są opony 29.5r25?

Opona 29.5r25 charakteryzuje się dużą wytrzymałością. Oznaczenie 29.5r25 oznacza opony do maszyn specjalistycznych mające 29,5 cala szerokości i 25 cali średnicy. Tego typu ogumienie używane jest w maszynach specjalistycznych. Powszechnie korzystają z nich przedsiębiorstwa z branży budowlanej. Opony te znajdują zastosowanie także w maszynach przemysłowych.

Dzięki temu jest odporna na uszkodzenia mechaniczne, o które nietrudno na placach budowy i w innych miejscach z bardzo nierównym podłożem. Co więcej, takie ogumienie można naprawiać. Firmom, które stosują je w swoich maszynach, pozwala to zaoszczędzić na kosztach zakupu nowych opon.

Gdzie stosuje się opony 29.5r25 i gdzie je kupić?

Poszczególne typy opon 29.5r25 stosuje się m.in. w wozidłach kołowych i ładowarkach budowlanych. Wykorzystują je również holdingi węglowe. Ogumienie to jest elementem wyposażenia m.in. maszyn transportowych używanych w kopalniach. Konkretne przeznaczenie opony zależy od głębokości bieżnika (np. 43, 44, 50, 57, 94 lub 96 mm).

Firmy produkujące to specjalistyczne ogumienie, zwykle nie zajmują się jego dystrybucją. Można je kupić od pośredników. Przedsiębiorstwa z tej branży działają w całym kraju. Przedstawiciele firm budowlanych i przemysłu z Małopolski mogą nabyć opony do maszyn budowlanych w Krakowie.

Jak wykonane są opony 29.5r25?

Większość obecnie dostępnych na rynku opon 29.5r25 ma konstrukcję radialną. Oznacza to, że nici osnowy są w nich ułożone równolegle. Dzięki temu niższy jest opór podczas toczenia się opony. Wpływa to korzystnie na ilość zużywanego paliwa.

Opony radialne zapewniają też bardzo dobrą przyczepność. Jest ona odpowiednia nawet przy większych prędkościach. Ogumienie to jest też wytrzymałe, co jest możliwe dzięki stalowemu opasaniu między osnową a bieżnikiem.